Sunday, January 9, 2011

smggu sudah hari kuliah berlalu n esok.. masok la mggu kedua saya di sem 4 di upm..
hmm.. sejujurnya.. dri ini belum terasa bersemangat untuk menempuh sem bru.. ntahla.. tp pe2 pun tetap kena lalui sem ni gak demi masa depan yg gemilang ,cemerlang n terbiang kan.. 
heheh.. bila imbas2 blik.. 2 mggu lepas aku kat rumah sewa mira kat s.alam.. berfoya2, bercanda2, bergumbira, menikmati detik2 terakhir percutian sem 3 yg lepas.. 4 hari di s.alam sgt best.. only me n mira in that house.. n dunia ni  terasa sgt indah.. masa 2 mula psang angan2 klu la kira ni belajar kat upm, da lama aku menyewa kat lua n duduk ngn dye taw *mampu ke ko byr sewa rumah bulan2 ..??? mampu kau!!!!*..
4 ari di s.alam best la gak.. bukan sbb ada Mr. PDYP (padayappa kesygn) k.. asal aku kata blik s,alam mesti org ingat aku nkjmpa ngn incik padayapa.. huh!.. xla.. incik padayapa xde pun msa 2.. dye tgh berseronok sakan cuti kat p.mas.. eala.. bru lik dr camping papan lapes dye.. kan..smpi kwn terlupa la nk beli tiket balik ke s.alam balik.. mlm isnin bwu dye kalut blik ke s.alam.. hmmm.. aku kat s.alam just berdua2an ngn mira lor yg mcm aku ckp td.. ari prtama smpai je kat kl central , kitorang trus amik bus rapid ke s.alam.. best gila nek bus rapid wktu pg2.. rg x ramai.. jln x sesak.. heheh. smpai je kat s.alam kami cepat2 mewangikan dri..(busuk sekejp lam tren sbb awal2 2 tren xde air cond), solat subuh.. n smbg tito.. mula 2 kat sana xde la best sgt. byk berhibernasi je kat umah dye.. tp ,,ari kedua 2 kitorang pegi wet world.. hahaha.. jgn terkejut klu aku ckp kami salah pilih tmpat mandi.. rupanya2 wet world 2 tmpat mandi untuk kanak2 ribena je taw... airnya ada la para lutut aku.. plg dalam pun paras bontot n paha je..maka berkecai la harapan maw ajar mira swim kat situ.. (sakit ati.. sakit sekali.......) jgn kata k berenang.. nk pura2 lemas un x bley,, the only best thing pada mula yg kitorang dapat is men slide kanak2 yg besar gedabak 2.. 2 pn best sbb mira kena trik2 tgn  aku untuk gelongsor.. aritu pemakaianku sgt xseswai. aku pegi pakai sua yg agak kesat ken dye,, da 2 mcne nk men slide.. haishh.. maka cik mira la kena tlg2 tarikkan tgn aku kat silde 2.. smbil disaksikan beberapa org mak bapak yg tgh menjaga anak dorng.. hahahah.. malu tp wat2 gelak jela..kitorang lasung x mayu.. ciap duk ulang men lagi smpai la borink sbb sket2 cik mira je kena tarik aku bila aku tersgkut kan. *zahanam punya sua kesat..*  lepas men slide besar 2 kitorang mmberanikan dri men pulak slide plg thrill yg ade kat wetworld.. masa ni 1st time nek ngn cik mira *btw aku penah pgi wtworld masa umor 8 thun..pegi dgn pakteh and kak atiqah.. n cmne ntah aku bley lupa yg skrg aku bukan lagi berumur 8 thun ....(T_T)..*
msa men slide thriller.. 1st nek ngn cik mira ok.. sgt2 excited sbb kitornag x jtuh.. n mampu mendarat ngn selamat n kadar kelajuan yg laju taw.. *strategi kedudukan di atas pelampung berbentuk 8 sgt penting disitu *  tp untu kali keduanya.. aku mlas nk cte ..hahahah. biala menjadi rhsia antara ku ngn cik mira. kata org.. terlalu berani kdg2 membwa padah.. 2 je yg mpu aku concludekan untuk 2nd time nek slide triller.. tp pe2 pun. siyes best.. maaf ye xde pics.. suma ade pada cik mira . tgu dye upload dulu,,haishhh


hari ketiga xbwk yg kitorang wat.. btw, hari kedu jln2 kat PAS.. g layer rmbut kat PAS.. n jmpa kwn MR.PDYP.. ntah cmne kwn dye bley nmok aku lam toilet.. ape ko skodeng toilet wanita ea saidi..?? *kiddin*
yg bestnya dye x tgur aku.. tp bley lak g sms kat mR pdyp yg aku  dye nmpak aku kat pas.. hmm alaw spy mr pdyp la pulak saidi ni..masok hari ketiga..xbuat pe pun.. cuma bersiap nk blik ke upm.. sbb mira bercdg nk tito smlm kat upm.. alhamdulillah.. ari sbtuda bley dftar bilik.. so,bley la ku beronggeng ngn mira kat upm.. hehhe.. mira byk tlg aku.. anta blik ke upm.. dye tlg angkat brg2 aku, tlg kemas brg aku masok bilik.. plg sdey., tlg masak mkn untk aku.. huhukk sgt bek orgnya.. kwn baikku dunia akhirat.. insyaallah..=)
mlm pertama di kolej canselor with mira.. best.. lepas kemas brg.. mandi2  n solat.. ha.. sbut sal solat .. aku nk cte  cket.. rupanya2 beg pakaian yg aku smpan kat bilik kak aida 2 aku smpan ken sembahyang.. n th best part is.. she stil at kelantan that time.. maw xmaw xde arah sgt.. aku n kira pakai buju kurung la gnti telekung semyg.. aku pakai aku lagi,, sbb memg bju kurung aku ni size aku la.. tp bila cik mira pakai.. ya allah.. da mcm hantu juon da aku tgk.. labuh n meleret smcm.. ahahaha (she is smaller n slightly shorter than me*)
tp solat tetap solat.. cuma awal2 2 xdapat nk khusyuk.. eala dye tgk aku dye gelak.. aku tgk dye lagi la nk gelak.. hahahahah...mlm 2 agenda nya.. mkn2 n berbual smpai ke pagi.. n besok pagi hari terkahir untuk enjoy sblum jmpa sem baru..
besok..aku anta cik mira blik.. wuu wuu. sdey sgt.. tamao berspisah wlopun jrak sekentut je ngn dye.. tp sblum lik kitorang g the mines dulu.. bwk cik mira donda2(ronda) ngn cruiser kat the mines dulu.. nampak la raut wjah excited kat muka dye.. eala .. org 1st time nek cruiser.. cm  aku la msa memula k nek ngn budak2 class dulu.. hehe
then pusing2 the mines jap.. tgk mubi kejap.. gulliver's travlers.. best.. sbb ade jack black je. uhuhu.
then mamam pancake durian cket.. trus anta dye pulang.. umm. maka..
tamatlah erti keseronokan kitorng  disitu.. klu itotkan hati ni memg tanak bg cik mira pulang.. tp apakan daya 
esok 2 kuliah pertama ..maw xmaw terpksa la anta dye blik gak.. hukhukhuk. msa ni rasa sayu  gila kot.. ntahla nape.. cmla xbey jmpa da pasni.. tp huhu.. biala.. malas nk mendescribekn feling disini..(malu la i...)


hmm.. so itu jela cte untuk entry kali ni.. kita berjmpa lagi untuk entry yg akan dtg.. papai deary blog..=)



me n cik mira.. maap.. tataw la nape dye snget cnggini. aku da rotate tp dye nk senget gak.. lantak ko lah.. jnji dapat aku post muka cik mira kat cni..hehhe
           
                                           







                        

No comments:

Post a Comment